
Dönüm, açıklamasında şu ifadelere yer verdi:
TMO tarafından 2026 yılı buğdayın kilogram fiyatı 16,50 TL., arpanın kilogram fiyatı ise 12,70 TL. olarak belirlenmişti. Maliyetlerin geçen yıla göre yaklaşık %100 artmasına rağmen buğday fiyatı geçen yıla göre %22, arpa fiyatı ise geçen yıla göre %15,9 artırılmıştır.
TMO tarafından açıklanan rakamların çiftçiye adeta ‘üretme’ demek olduğunu, bu fiyatlara üretiminin mümkün olmadığını fiyatlar açıklandığında ifade etmiştik.
Bugün geldiğimiz noktada, arpa hasadı başladı. Maalesef serbest piyasada tüccar tarafından çiftçide arpa 9 TL civarında alınmaktadır. Geçen yıl 11 TL’ye satılan arpa, iki katına çıkan maliyete rağmen şu anda 9 TL’den satılmaktadır.
TMO tarafından açıklanan 12,70 TL’ye sattığında bile maliyeti çıkaramayan çiftçimiz ürettiği arpayı 9 TL’ye satmak zorunda kalmaktadır.
Bafra çiftçisini çaresiz bırakmaya kimsenin hakkı yoktur. Çiftçimiz üretmek istemektedir. Üreterek kazanmak istemektedir. Ancak AKP hükümeti çiftçi üretmesin diye elinden geleni yapmakta, Türkiye AKP hükümeti tarafından tarımsal ithalata yönlendirilmekte, Türkiye’miz tarımsal ithalat cenneti yapılmaya çalışılmaktadır.
Bafra’da tarım siyasi bir iş değildir. Bafra’da tarım siyasi malzeme değildir. Bafra'da tarım temel geçim kaynağımız, bu toprakların kadim geleneğidir.
Geçen yıl 11 TL olan arpayı bu yıl 9 TL’ye satmak zorunda kalmak çiftçimiz için hak mıdır reva mıdır.
Her konuda konuşmayı hak gören iktidar partisi temsilcilerini arpa tarlasında çiftçimiz ile bir arada olmaya, çiftçimizin halini görmeye ve çare aramaya davet ediyoruz. Bu tarlaya gelin de yıllardır yönettiğiniz ülkede yarattığınız çaresizliği yerinde görün.
Çiftçimizin bin bir emekle ürettiği ürününü hak ettiği fiyata satması için acilen gereken önlemler alınmalıdır.
Yorum Id: 256239Diğer partiler nerede acaba. neden sadece serkan dönüm köylerde hep.
Yorum Id: 256228İlçe başkanı öylemi ,bafra haber söyle ona şutlanma zamanı yakın
İsinize gelmedımı sutla gısın yazıklar olsun bu zıhnıyete cıfcı batmıs bu bafra habere ne soyluyor koylu olmassa hepız batarız
Yorum Id: 256226Aradaki esnaf biterse mahsul para etmez çünkü rekabet yok kimse almıyor zahireci arpa buğday satamıyor çünkü besici hayvancı arkadaşlar direk köylüden tedarik ediyor esnaf alacakki yükselsin satamadığı için almıyor
Aradaki esnafta para yesin diyorsun yani,eee zaten kōylū para etmiyor diyor,peki çifti nasil kazanacak bu durumda,biraz mantikli olun lutfen